امام علی (ع) می فرماید
۞ ای مردم، در راه راست از کمی روندگان نهراسید زیرا اکثریت مردم بر گرد سفره ای جمع شده اند که سیری آن کوتاه و گرسنگی آن طولانی است. ۞
Sunday, 16 December , 2018
امروز : یکشنبه, ۲۵ آذر , ۱۳۹۷ - 8 ربيع ثاني 1440
شناسه مطلب: 815
  پرینتخانه » اجتماعی, استراتژیک, اقتصادی, چندرسانه ای, سیاسی, سینما, فرهنگی, نقد و بررسی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ | 65 بازدید | ارسال توسط :

تحلیل فیلم They Live + تصاویر

تحلیل فیلم They Live + تصاویر

امروز با نقد و بررسی فیلم “They Live” در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

«آنها زنده هستند» فیلمی سیاسی با محوریت اعتراض به زیاده‌خواهی‌ها و جاه‌طلبی‌های دوران رونالد ریگان، رئیس جمهور ایالات متحده به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این روایت درباره جوانی به نام نادا (Nada) با بازی رودی پیپر است که پس از برخورد با چند مبلغ مذهبی، عینکی را به دست می‌آورد که با استفاده از آن می‌تواند جلوه واقعی اشخاص و اشیا دنیای اطرافش را ببیند. او بعد از استفاده کردن از این عینک ویژه متوجه می‌شود که آمریکا گرفتار توطئه بیگانه‌ها شده است و باید هرچه زودتر برای نجات انسان‌ها از سلطه این موجودات اقدام کند. کارپنتر این فیلم را تنها با بودجه‌ا‌ی ۳ میلیون دلاری تولید کرد و توانست در باکس آفیس باکسب مبلغ ۱۳ میلیون دلار به کار خود ادامه دهد. این فیلم به افشاگری هایی علیه رسانه های گروهی پرداخته است. شخصیت اصلی فیلم “نادا” که به عدالت و راستی آمریکا ایمان دارد و خود را ملزم به پیروی از قوانین می داند ، اتفاقاتی مسیر زندگی او را تغییر داده و چشمان او را به حقایق دنیای پیرامون او باز می کند.

نادا در مسیر عبور از پارکی با کشیشی برخورد می کند که حرف های او درخور توجه است. این کشیش عضوی از گروهی انقلابی است که برای آگاهی مردم و رهایی آن ها تلاش می کند. کلیپ زیر از فیلم اصلی جدا شده است. توصیه می کنیم حتما کلیپ را تماشا کنید.

کشیش می گوید: آنها از زبانشان برای فریب شما استفاده می کنند. لب هایشان به زهر آلوده است. دهانشان مملو از تلخی و دشنام است. از خدا نمی ترسند. آنها افکار و قلوب رهبران ما را تسخیر کرده اند. ما را در مقابل حقیقت کور ساخته اند. روح انسانیمان فاسد شده است چرا طمع را می پرستیم؟ دور از چشممان از ما تغذیه می کنند. از تولد تا مرگ رهایمان نمی کنند. آنها صاحبان ما شده اند. ما اسیر آنهاییم. تحت کنترل آنهاییم ارباب ما شده اند. بیدار شوید شما را احاطه کرده اند!


نادا در ابتدا شدیدا تابع حکومت توتالیتار آمریکا است. تا اینکه در جریانی عده ای از انقلابیان که بر علیه دولت آمریکا فعالیت می کردند دستگیر می شوند و او از محل اختفای آن ها که یک کلیساست ، تعدادی عینک آفتابی پیدا می کند که وقتی آن ها را به چشم می زند چهره ی عده ای از مردم را وحشتناک و غیر آدمیزاد -همان جن ها- می بیند.



اما می رسیم به بخشٍ مهم از این فیلم ، این عینک قابلیت این را نیز دارد که پیام های مخفی نوشته های روی مجلات ، بیلبوردها و … را آشکار کند. تصاویر این نوشته ها را همراه با پیام های مخفی آن آماده کرده ایم.



ترجمه ی پیام های تصویر بالا: تلویزیون نگاه کنید ، بخرید ، مصرف کنید ، اطاعت کنید ، بیدار نشوید ، بخوابید ، فکر نکنید ، ۸ ساعت کار کنید ، ۸ ساعت بخوابید ، ۸ ساعت بازی کنید.

دلار خدای شماست!

یک پیغام مخفی ، اطلاعاتی است که سریعاً قابل فهم نیست ، بلکه باید کشف یا آشکار و تفسیر شود قبل از اینکه بخواهد فهمیده شود. در سال ۱۹۵۷ آقای جیمز ویکری (محقق در مورد تجارت) ادعا کرد که صحنه‌های بسیار سریع به سرعت فلاش در نیوجرسی مردم را تحت تأثیر قرار داده است به طوری که خوراکی و نوشیدنی بیشتری خریده‌اند.
ویکری اصطلاح «Subliminal Advertising» را ابداع کرد و شرکت Subliminal Projection را بر اساس یک تست شش هفته‌ای تشکیل داد.
او مدعی شد که در طی نمایش فیلم Picnic توسط یک پروژکتور مخصوص ، یک فریم از ۳۰ فریم را به نمایش لغات «کوکاکولا بنوشید» و «گرسنه‌اید؟ پاپکورن بخورید» اختصاص داده است و این کار هر ۵ ثانیه یک بار در طی فیلم تکرار می‌شده است. چشم شما آن فریم را نمی‌بیند ، اما مغز شما آن را اسکن می‌کند و تأثیر می‌پذیرد.
او ادعا کرد که در طی تست ، فروش پاپکورن ۵۷,۸ درصد و فروش کوکاکولا ۱۸,۱ درصد افزایش داشته است! Subliminal Advertising یا پیام های مخفی یکی از ابزارهای دنیای مدرن و سوق دادن مردم به سوی مصرف گرایی است ، همین پیام های بازرگانی تلویزیون خودمان دست کمی از کشورهای خارجی ندارد…

شاید بعضی از افراد به این موضوع باور نداشته باشند و آن را رد کنند ، ولی آیا اگر این موضوع صحت نداشت و این پیام ها تاثیر خود را نداشتند ، از سال ۱۸۹۷ که این جریان کلید خورد ، چرا نظام سلطه آنقدر سرسختانه بر این موضوع پافشاری می کند و به عناوین مختلف از آن استفاده می کند. استفاده از این پیام ها در تبلیغات یک طیف بسیار وسیع از محصولات را در بر می گیرد و مردم را به سوی مصرف هرچه بیشتر محصولات خود وا می دارد. این مسئله زمانی مورد توجه بسیار زیاد قرار گرفت که نظام حاکم و سلطه بر جهان متوجه موضوعی شد و آن این بود که آموزه های خود را نمی تواند به صورت علنی به مردم تحمیل کند چون مورد اعتراض و مقابله مردم و ملت های مختلف قرار می گیرد. پس با توجه به تاثیر گذاری این محرک ها و کدها ، اقدام به گسترش طیف وسیعی از این تبلیغات در کشورهای خصوصا اسلامی نمود. انشالله که بصیرت مردم امت اسلامی به حدی برسد که از وضع حاکم برجامعه ی خود ، آگاهی یافته و مغلوب این پیام ها نگردد…

 

و در نهایت… نه هر چشم بسته ای خواب است ، و نه هر چشم بازی بینا…

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 2
  1. سلام
    خیلی قلم خوب و قوی دارید فقط حیف که درمورد این فیلم زیاد توضیح ندادید…
    جا داره بیشتر توضیح بدید؟؟؟

    • منتظر12 :
      ۳۰ اردیبهشت ۹۴

      سلام علیکم دوست عزیز

      این فیلم رو بنابدلایلی بصورت ناقص نقد کرده ایم ، تا بعدا مفصلا در مبحت کانسیومرکراسی به آن بپردازیم.
      منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما مبنی بر ادامه ی روند این نقد و همچنین اهداف کلی سایت هستیم…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.