تحفه ای به نام روانشناسی!

با عرض سلام!

پارسال مبحثی بین دوستان مطرح شد که تا حدودی توانست پشت پرده ی علمی به نام روانشناسی را آشکار کند ، امروز تصمیم بر آن گرفتم که در ادامه ی مباحث پیشین و در طی تکمیل آن چند کلمه ای به این مطلب بیافزایم…

توجه شما دوستان را به مشاهده ی کلیپ زیرین در یکی از جلسات خانم سعیده هادی جلب می کنم در صورت این که این کلیپ رو مشاهده نکردید خواهشا ادامه ی مطلب رو نخونید…

لینک دانلود

مدتی است عده ای نام حرفه ی خود را به غلط «روانشناسی یا سایکولوژی» گذاشته اند و در جامعه جایگزین معلم اخلاق شده اند ، شاید این جمله رو از اساتید دیگری از جمله دکتر حسن عباسی هم شنیده باشید ولی با دیدن این کلیپ متوجه می شوید که این جریان تا کجا توانسته در میدان جنگ نرم ، قلب ها و ذهن های من و شما را به تصرف خویش در بیاره:

دانلود سخنرانی دکتر حسن عباسی در مورد روانشناسان

سایکولوژی علم درمان روح نیست و روانشناسی ربطی به روح ندارد ، در اصل سایکولوژی نوعی رفتارشناسی کالبد و جسد انسان (Behaviorology) است و به بعد روحی آدمی توجهی ندارد.

به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی ، نوشتن همیشه برای این نیست که یک فکری ماندگار بشه بلکه گاهی نوشتن بعضی حقایق تلخ باعث میشه که اون سه شاخه ای که در قلب انسان فرو رفته قدری دردش ساکن بشه ، یعنی نوشتن گاهی برای تغییر وضع موجود و از یاد بردن این وضع انجام میشه.

بنده هم میدونم که با نوشتن این مطلب باز هم همون بحث های قدیمی پیش کشیده میشه که:

– فلان روانشناس و فلان روانکاو و… آدمهای بسیار خوبی هستند و متدین هستند و…

– چه اشکالی داره مگه ، بشر غربی زحمت کشیده علمی رو تولید کرده ما هم ازش استفاده میکنیم.

– با توجه به وضع کنونی جامعه نمیشه زود ازدواج کرد و…

دوستان عزیز ، این بحث ها قبلا انجام شده و بحث ما هم در این پست بررسی مصادیق جزئی نیست.

این خانم از دل همون «علم غرب» حرفی و نتیجه ای رو در آورده که دقیقا خلاف آیات و روایات ما هست ، اینچنین علمی چطور میتونه مبنای اخلاق در جامعه ی دینی باشه؟! و فلاح و رستگاری برای جامعه ی اسلامی رو رقم بزنه؟!

مگر پیامبر اسلام (ص) نفرمودند هر حدیثی به شما  از جانب ما رسید و با قرآن و عقل سازگاری نداشت اون رو به سینه ی دیوار بکوبید؟!! اون وقت حرفی که از دل اندیشه ی مدرن در میاد که هم خلاف احادیث هست هم خلاف عقل هم خلاف فطرت انسان هم خلاف آیات قرآن رو چیکارش باید کرد؟!؟!

و کسی که این حرفها رو میزنه و رواج میده رو چیکار باید کرد؟

به جای کسانی که احادیث و آیات درباره ی اخلاقیات در اسلام رو بهشون عالمند و علم حدیث و تفسیر اون رو می دونند الان معلم اخلاق و راهنمای رستگاری جامعه ی ما شده روانشناس ها!

فرویدِ یهودی روزی به کلیسای مسیحی ها رفت ، او دید مردم برای طلب استغفار و بخشش گناهان خود به اتاقک های کلیسا مراجعه می کنند و کشیش مسیحی او را بعد از شنیدن اعترافاتش می بخشد! فروید از این مطلب استفاده کرد و مسئله ای در روانشناسی پدید آمد تحت عنوان روانکاوی! دراز کشیدن روی کاناپه های روانشناسی و اعتراف به گناهان خود… یکی از خیانت خود به همسر می گوید ، دیگری از جرم و جنایات خودش ، دیگری از …

از اخاذی هایی که توسط بعضی از این افراد از مراجعه کنندگان خود ( توسط دوربین های مداربسته ) می شود که بگذریم به حرمت شرعی این کار می رسیم ، از نظر اسلام انسان اجازه ندارد گناهان (صغیره و کبیره) خود را در مقابل دیگران بازگو کند و اسرار خود را فاش نماید. انسان با اعتراف به گناه نزد خداوند کسب ارزش و  آبرو می کند. و این ویژگی مخصوص خداوند است اما غیر خداوند هر چند رازدار باشد توانایی برگشت دادن ارزش و آبروی از دست رفته انسان (در اثر اعتراف نزد آنان) را ندارند تا چه رسد به زیاد نمودن آن. همچنین از نظر اسلام و براساس بینش توحیدی تنها موثر حقیقی در جهان هستی خداوند است ، غیر خداوند بدون اذن و اجازه خداوند ، نمی توانند تأثیری داشته باشند و در منابع دینی اسلام به شخص یا شخصیتی مقام بخشش گناهان داده نشده است و اعتراف به گناه غیر از نزد خداوند گناه می باشد.

کم کم این تفکر در دنیا مورد پذیرش قرار گرفت که اگر مشکل و دردت را به کسی بگویی حل می شود. این طور نیست ، اگر شما چند لحظه با خدای خود راز و نیاز کنید و دعا و مناجات بخوانید آن هنگام است که مشکلتان حل می شود. این رابطه بین شما و خداست و دل مشغولی ندارد که اسرارت فاش شود. حال این تفکر غلط غربی به عنوان روان شناسی وارد کشور ما شده و مورد استفاده هم قرار می گیرد ، بنیان روان شناسی غلط است.

عدالت به تعبیر امیر المومنین (ع) یعنی هرچیزی سر جای خودش قرار بگیره ، مبتنی بر این وضع موجود ، دقیقا در این حوزه عدالت مخدوش شده و ما وظیفه داریم به عنوان افسران جنگ نرم اولا خودمون در این بازی نیوفتیم و ثانیا جامعه رو آگاه کنیم. وظیفه ی ما مطالبه ی عدالت هست.

سوال من از خانوم هادی این هستش که جوانی که امروزه در سن ۱۳ سالگی به بلوغ جنسی می رسد و احساساتی در خودش احساس می کنه ، و شما می فرمایید سن مناسب برای ازدواج ۳۵ تا ۴۰ سالگی است ، در فاصله ی بین ۱۳ تا ۴۰ سالگی چطور باید به این احساسش پاسخ صحیح بدهد؟ به فحشا رو بیاره؟ خود ارضایی جنسی؟ همجنسبازی؟ پس این فطرت خدا آشنای انسانی چی میشه این وسط؟ نیازی به نام نیاز به همسر که خداوند در وجودش قرار داده رو کجا باید بهش پاسخ بده؟ در فاحشه خانه ها؟

علمی که ایشان بر مبنای آن این حرف رو زده از غرب اومده ، آنجا هم انواع و اقسام فاحشه خانه ها دایر است و اخلاقیات موضوعیت نداره ، لابد پیشنهاد ایشون هم اینه که در اینجا هم از همون فاحشه خانه ها تاسیس بشه! چون این کاملا عقلانی است که اگر به نیازی پاسخ درست داده نشود فرد در طول زمان به انواع اقسام بیماری های جسمی و روحی مبتلا خواهد شد ، همانطور که کسی به نوشیدن آب احتیاج دارد اگر آبی به بدن او نرسد بعد از مدتی طراوت و شادابی خود را از دست خواهد داد ، پس به نیاز جنسی هم باید توجه ویژه ای کرد و از راه اسلامی و عقلانی به آن پاسخ داد…

برای کسانی که معتقد به استفاده از علوم غربی هستند ، مطلبی را جهت شفاف سازی بیان می کنیم. علم به دو نوع علوم پایه ، کاربردی و انسانی تقسیم می شود. علوم پایه و علوم کاربردی علومی مثل فیزیک ، ریاضی ، پزشکی و مهندسی و … علوم انسانی مثل منطق ، روانشناسی و …

استفاده از علوم کاربردی و علوم پایه ی غربی بلامانع هست ، چون چیزی شفاف و به عینه قابل اثبات هست ، هرچند علمی مادی و ماتریالیستی است و کاملا از نظر الهی قابل قبول نیست و باید دخل و تصرف در آن صورت بگیرد تا قابل استفاده در جامعه ی اسلامی باشد ، ولی علوم انسانی علومی هستند که درستی آن ها به قطع و یقین اثبات نشده و براساس ظن و تفکرات و گه گاه تخیلات تولید می شوند. حال فرض کنید علمی که بزرگان آن افراد بدنام مثل آلفرد کینزی و زیگموند فروید بوده ، قابل اعتماد هست؟

تا جایی که خود مجری هم از این جمله تعجب می کنه و خانم هادی در جواب میگه این چیزی که من گفتم همین فردا که عملی نمیشه و خیلیا به غلط زود تر ازدواج میکنن و…

ایشون در جواب مجری که از سن بالای ازدواج (پیشنهاد ایشون) تعجب کرده بود ، گفتند جامعه به سمت تک فرزندی و بی فرزندی داره جلو میره!!!! و همچنین گفتند علم الان پیشرفت کرده و براحتی می توانند در سنین بالا دارای فرزند بشوند و … این خانوم احتمالا با اون سوادش! نمی دونسته که انواع اقسام کندذهنی و بیماری ها همچون سندروم داون به شدت تحت تاثیر سن افراد هستند و اگر دیر اقدام به بچه دار شدن بکنند فرزندشان سالم نخواهد بود…

لابد پیشنهاد ایشون برای افراد نابارور این خواهد بود که انسان مسلمان ایرانی ، مانند غربی ها با سگ و گربه ی خودش زندگی کنه و مثل بچه بزرگشون کنه ، ولی چون بحث یه چیز دیگه بود این مسئله رو مطرح نکردند…

کاری که این ها دارن با اسلام می کنند ، شاهین نجفی ملعون نکرد ، اون یه توهینی کرد که هیچکس هم باور نداشت یعنی تاثیری روی کسی نداشت (واقع بین باشید) ، آهنگی که اون آدم خوند چه تاثیری روی مردم داشت؟ عده ای که از اول با اسلام میونه ای نداشتند و فحش می دادند به کار خودشون ادامه دادند ، کسانی هم که متدین بودند اومدند کمپین شناخت حضرت رو راه انداختند و واکنش نشون دادند و نسبت به قبل آگاه تر شدند. علاوه بر اینکه تاثیر منفی نگذاشت اتفاقا برعکس باعث به تکاپو افتادن شیعیان شد…

ولی کاری که اینها در حوزه ی فرهنگی و اجتماعی قضیه می کنند خیلی خیلی شدید تر و منفی تر روی جامعه تاثیر میذاره… سربازهای ناتوی فرهنگی اونور مرزها نیستند ، اسمشون دکتر ، مهندس ، روانشناس ، استاد دانشگاه و … میشه خیلی شیک و با کلاس! سربازهای ناتوی فرهنگی خودِ ما ها هستیم ، بدون این که خودمون بدونیم ملعبه ی دست دشمن شدیم…

در این کلیپ دقت کنید افرادی که با حجاب نشستند پای صحبتهای این آدم سکولار. مگر سکولاریسم شاخ و دم داره؟ ناخودآگاه بسیاری از ما سکولاریست تشریف داریم ، همین که آدم دین رو فردی و اجتماعی میدونه ولی در عمل که میرسه به جای معلم اخلاق مراجعه می کنه به یک سایکولوژیست مثل این خانم ، این میشه سکولاریسم! بله تعجب نکن خیلی از ما ها وقتی می خوایم به دینمون در جامعه ، جامه ی عمل بپوشونیم دین رو ول می کنیم ، واقعا تاسف می خورم به حال خودمون…

سخن بسیار است و از همه مهم تر منتظر جبهه ها و موضع هایی که بر علیه بنده می گیرند ، به خاطر حرف هایی که درباره ی علم سایکولوژی و سایکولوژیست ها (کسانی که به غلط اسم خودشون رو گذاشتند روانشناس) زده شد ، هستم…. خیلی دوست دارم بدونم موضع افرادی که قائل به استفاده از علم غربی به هر قیمتی بودند الان موضعشون در مقابل این کلیپ و اون روانشناسی که برای بهبود روابط زناشویی ، تماشای فیلم مستهجن رو توصیه کرده بود چیه!!!

چندی پیش زوج جوانی برای درمان مشکل جنسی شان با روان شناسی مشورت می کنند ، پیشنهاد دکتر روان شناس دیدن فیلم های مستهجن بود. بله تعجب نکنید…

روزی داشتم برنامه ای از تلویزیون خودمون نگاه می کردم ، خانومی زنگ زده بودند ، می گفتند با این که همسرم روانشناس مطرحی هستند و کتاب هایی در این زمینه نوشتند و … هر شب بنده را بی دلیل کتک می زنند و …

علمی که برای خود فرد روانشناس ثمری نداشته و همسر خودش را هر روز مورد ضرب و شتم قرار می دادند کجا و احادیث و روایات اسلام در مورد محبت به همسر کجا…

امام خامنه ای در این رابطه می فرمایند: نمی شود مردم اسلامی باشند ، جامعه اسلامی باشد ، حکومت اسلامی باشد ولی علوم جهت دیگر برود.

این مطلب رو از یکی از دوستان براتون نقل می کنم:

استاد قرآن مون می گفت می خواید افسرده نشید زیاد برید قبرستون (حالا من از دهن اینا شنیدم نرید قبرستون آلوده است انرژی منفی داره!!!) ، چرا که ادم می بینه هیچی ماندگار نیست آخر همه چی مرگه ، دیگه بره شهر غصه چیو میخواد بخوره ، یه دوست دارم میگه افسردگی دارم دارو هم مصرف میکنه و میگه دکتر گفت خوب نشی باید بستری شی!!!! این دوست من ۶ ماهه که نمیتونه گریه کنه ، جالبه تو طب سنتی اسلامی این حالت زمانی هست که طرف رقت قلبی اش رو از دست داده، اطبا قدیم به اون شخص میگفتن بره یتیم نوازی کنه ، از پول خودش انفاق کنه و کارهای خیر واسه مردم انجام بده تا لطیف شه (واقعا طب قدیم رو دارید، جسم و روح رو با هم در نظر میگرفته چون بهم مربوطن)

یا یکی افسردگی داشت و براش یک عدد توله سگ تجویز شده بود.

یا یکی شون می گفت: دوست پسر داشتن یا دوست دختر داشتن انگیزه آدم رو زیاد می کنه! باعث تقویت روحیه می شه …

روانشناس ها خودشون رو یه سر و گردن از عموم جامعه بالاتر میدونن! اشتباهات خودشون رو به سختی می پذیرن! اعتماد به نفس کاذب دارن! خیلی وابسته به تئوری هایی هستن که تو کتاب هاشون خوندن! مثلا برای درمان افسردگی… پیش هر کدوم بری یه چیز میگه بستگی به رویکرد غالب اون روانشناس داره که از تئوری موجود در ذهنش الهام گرفته! یه چیز دیگه هم که تو این تعداد روان شناس که باهاشون برخورد داشتم دیدم این هست که اعتقادات مذهبی شون خیلی در سطح پایینی هست! یه جورایی فکر میکنن که می تونن خدا رو هم روانکاوی کنن! هر حرفی که میزنن بر اساس ارزشهایی هست که خودشون دارن و اصلا هم به ارزش های مراجع اهمیت نمیدن! مثلا داشتم به حرف های روانشناسی گوش می دادم که میگفت من نظر شرع رو نمی دونم ولی فلان کار رو بکنید!

تست های روانشناسی را که ببینید خودتون متوجه می شوید بازی از چه قرار است ، یکی از دوستان نزدیک بنده برای استخدام در یک ارگان مطرح کشور تستی را انجام داده بودند ، می گفتند سوالی بود با این عنوان که “آیا در نوشیدن شراب افراط کرده اید” و جواب سوال بلی یا خیر بود…

یا سوالی بوده با این موضوع که “آیا در دفتر کار خود رقصیده اید؟”

روانشناس های بی شعور داخلی که حتی هنگام ترجمه ی تست های روانشناسی خارجی به خود زحمت نمی دهند حتی اندکی با خود فکر کنند ببینند در کدام جامعه زندگی می کنند و مخاطب مطالب او چه کسانی هستند ، آیا می توانند رستگاری جامعه را رقم بزنند؟ شما جامعه ی ۵۰ سال پیش ایران را با جامعه ی کنونی مقایسه کنید ، آمار افسردگی ، طلاق ، خیانت و … کدام سالم تر بود ، جامعه ی سنتی اسلامی یا جامعه ی سکولاری؟

شما زندگی نامه ی بزرگان این علم رو مطالعه کنید ، یک آدم سالم بینشان نیست! چرا ذهن ها و قلب ها خود را اسیر این افراد مریض کرده ایم؟ چرا دانشگاهیان و حوزویان ما الگوی جایگزین روانشناسی فرویدی را تعیین نکرده اند؟ چرا منتظریم هر علمی که در غرب تولید می شود رو هرچه سریع تر ترجمه کنیم و وارد دفترچه کنکور بکنیم؟ مقام معظم رهبری در سخنان خود فرموده اند سیستم آموزش و پرورشی موجود ، سیستم باب طبع نیاز های جمهوری اسلامی نیست. بنا به فرموده ی امام امت باید علم تولید کنیم نه این که منتظر استفاده از علوم نامعلوم غربی باشیم… فرهنگ تولید به جای مصرف کنندگی…

به امید روزی که اسلام ناب محمدی جای اسلام آمریکایی رو در همه ی عرصه های زندگی ما بگیرد…
منتظر نظرات و گفتار شما دوستان عزیز هستیم…


در “تحفه ای به نام روانشناسی!” ۱۱ نظر

  • علی نوشته شده در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳, ۱۶:۱۶

    خیلی عالی. مثل همیشه… happy

  • saeed نوشته شده در ۲۸ مهر ۱۳۹۳, ۲۲:۵۰

    سلام
    من دانشجوی روانشناسی هستم.
    و کاملا با حرف های شما موافقم.
    دمتون گرم.
    و متاسفم برای خودمون…

  • حسن نوشته شده در ۲۹ آذر ۱۳۹۳, ۰:۰۰

    با سلام دکتر عالی بود مثل همیشه…
    به امید آگاهی به امید بیداری
    التماس دعا

  • مصطفی نظری نوشته شده در ۷ دی ۱۳۹۳, ۱۱:۰۲

    فوق العاده بود. کلیپ رو که دیدم خودم خیلی تعجب کردم ، یک دفعه جا خوردم و نوشته هاتون رو که خوندم واقعا حق رو سمت شما میبینم. نه شما رو میشناسم نه اون خانم دکترو ولی به نظرم عقل سمت شماست. موفق باشید و ادامه دهید. الله یارتان…

  • احسان نوشته شده در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶, ۱۳:۳۴

    سلام، من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی هستم، دقیقا موافقم! چند روز پیش استادمون در مورد خود ارضایی گفت: هیچ ایرادی نداره و حتی هفته ی دوبار مفیدم هست!! بخوایم یا نخوایم روان شناسی که تو ایران داره تدریس میشه مربوط به فرهنگ غرب هستش، من که به شدت متاسفم واسه این سالهایی که از عمرم بیهوده گذشت واسه مطالعه نظریه ی افرادی که خودشون سر تا پا مشکل داشتن و حتی پدرهاشون معلوم نبوده که کی هست….

  • nice نوشته شده در ۸ خرداد ۱۳۹۶, ۲۲:۴۷

    سلام وقت بخیر .
    اینجور بحث ها خیلی خوبه. ولی باید افرادی که منطقی نگاه میکنند بیان جواب بدین.
    جنابتون فرمودین : “پیشنهاد دکتر روان شناس دیدن فیلم های مستهجن بود. بله تعجب نکنید!” ببخشید میشه اسم این دکتر روان شناس رو که این پیشنهاد رو دادن بگید؟ من از شما تعجب می کنم که این رو گفتین چون هیچ روان شناس عاقلی نمیگه برای بهتر شدن روابط پورن ببینید چون کلا دیدن این فیلم ها اساس و تفکر سیستم عصبی رو دگرگون میکنه.
    بحث به این خوبی چرا باید با دروغ جبهه بگیریم و از موضوع اصلی دور بشیم. مقاله هایی در اینترنت از بهترین روانشناس ها هستش که اثرات زیان بار پورن رو گفتن ، پس شما به چه حقی دروغ بستین به روان شناس ها. نمیدونم ؟

    در کل جوامع بشری ناقص درکشون از خیلی مسائل چه مذهبی ها و چه غیر مذهبی ها چون انقدر خرافه بهشون اضافه شده که خط مستقیم اصلا مشخص نیست.

  • منتظر12 نوشته شده در ۹ خرداد ۱۳۹۶, ۱:۳۸

    سلام

    در مورد اون جمله ی “پیشنهاد دکتر روان شناس دیدن فیلم های مستهجن بود. بله تعجب نکنید!” که نوشتیم ، بصورت مستند می توانید با خریداری مستند ” پشت صحنه” که در مورد پیچیدگی ها و مسائل جنسی داخل کشور هست ، به عمق فاجعه پی ببرید؛ توصیه ی اکید دارم برای درک بهتر موضوع حتما و حتما مستند “پشت صحنه” رو مشاهده بفرمایید. لینک مستند لینک ۱ لینک ۲

    در این مطلبی که نوشته شده به هیچ عنوان دروغی عنوان نشده ، و حاصل کار جمعی و گروهی است ، کامنت و نظر سایر دوستانی که رشته ی تحصیلی شان روانشناسی است ، گواه بر صحت همین مطالب می باشد.

  • nice نوشته شده در ۹ خرداد ۱۳۹۶, ۱۱:۲۴

    سلام علیکم.
    خیلی ممنون لطف کردین.
    این مستند رو دیدم ولی بیشتر در رابطه با ازدواج موقت بود تا علت مشکلات جنسی و ریشه آن.
    در کل درحال حاضر تنها ازدواجی که سلامت ذهن و…. رو داره فقط ازدواج دائم است. بقیه ازدواج ها ناقص و کامل نیستن و معایبی دارن.
    ولی ما اومدیم از تو اینا نواع ازدواج نرخ دار یا مدت دار یا جنس خوب و بد یا پول کم و زیاد و یا انواع ازدواج با رنگ های سفید و مشکی و … در اوردیم است.
    وقتی از همون اول بین جنس مونث و مذکر اختلاف قائل میشیم میگم شما ها هر کدوم یه جونور هستین و باید تفکیک بشید وگرنه همدیگر رو می خورید.
    طنز ماجرای “خر ما از کرگی دم نداشت” رو داریم.
    ما که خودمون رو سـرزمین اسلامی میدونیم در حالی که دو نیاز اول مادی و جنسی (ازدواج دائم) رو برا مردمش فراهم نکردیم چطور میایین مستند درست میکنید! بجا اینا بیاییم تو ادارات و مراکز مذهبیمون مستند درست کنیم ببینیم اونا تو چه منجلاب فساد جنسی ان.
    ما از اسلام فقط احکامش رو بلدیم در حالی اسلام دین رفتار و انسان و خوش خلقی و احساس راحتی هم هست ، تو کشور عزیز خودمون کدممون این حس راحتی رو داریم تا بعد بیاییم از این جور مستند ها درست نکنیم. جالبش اینه = خیلی از اعراب که مشهد بودن اونام برا خودشون با زنان ایرانی مستند درست کردن که تو اینترنت فراوونه. ما کجای کاریم؟

    هدف ام از این نظر ها این بوده :
    دین رو اینطور ترجمه کنیم=راهنما یا دفترچه راهنمایی که همه باید داشته باشن که بتونن ریشه خودشون رو بفهمن.
    کلیه علم گرایان و آتئیست = یه دین و از طرف دیگر خدا پرست (هایی که کتاب یکتایی دارن که تحریف نشده مثل قران چون تا حالا کسی نتونسته مثل اون رو درست کنه) هاهم=یه دین دیگه.
    طبق مطالبی که تو قران گفته شده دین برای راحتی کل بشر مقایسه کنیم: درمورد حال حاضر
    شما بیایید بگید در حال حاضر کدام کشوری که بنیه اش آتئیستیه ، بهترین برنامه انسانی رو برا مردم هاش و دیگر مردمان رو داره؟ و واقعا همه ازش راضی ان؟
    و همچنین شما بیایید بگید در حال حاضر کدام کشور که بنیه اش خدا باوریه بهترین برنامه رو برا مردم هاش و دیگر مردمان رو داره؟ و مردم هاش راضی ان؟
    در جواب مثل فیلم هندی ها شاید بگید باید مردم هاش باید پایبند باشن .
    تمامی مسایِل روان شناسی رو باید بعد روشن شدن این قضایا بیان کنید ، نمیشه وقتی اجر زیرمون کجه روش بنا کنیم…
    علم روانشناسی دیدن فیلم های پورن رو بد میدونن اینم دلایلش: yourbrainonporn.com
    پس خواهشا رو هوا حرف نزنید و بگید روانشناس ها میگن دیدن پورن خوبه. اگر هم گفتن اونا از روانشناسی چیزی بلد نیستن.

  • منتظر12 نوشته شده در ۹ خرداد ۱۳۹۶, ۲۳:۳۹

    در مورد اول که فرمودید علم روانشناسی دیدن فیلم پورن رو بد میدونه ، نه ، علم روانشناسی باتوجه به این که چهارچوب خاصی در حوزه ی تجویز و درمان ندارد ، با برداشت های مختلفی روبرو می شود. ببینید برای مثال بنده خانم روانشناسی رو میشناسم که در جواب سوال خانمی در رابطه با تماشای فیلم پورن اینگونه جواب دادند ، “با سلام. دوست عزیز دیدن این فیلم ها به دلیل ایجاد سطح توقع بیشتر از توانای زوجین در روابط اختلال ایجاد می کند. اما در حد آموزش می تواند در اوایل رابطه راه گشا باشد اما بیشتر از آن به دلیل تحریک غیر واقعی لذت بردن از یکدیگر را کم کرده و تبدیل به عادت می شود. موفق باشید”
    این خانم نمونه ی هزاران روانشناس این کشور هست که هریک به نحوی نسخه ی مطلوب خودشان رو می پیچند ، یا مثلا در مورد مساله ی خطرناک خودارضایی ، شما برید ببینید چقدر اقدامات خطرناکی هست که برخی روانشناسان به افراد توصیه می کنند ، اینکه در سایت ها و وبلاگ های فضای مجازی ازین دست مطالب خیلی کم پیدا می شود ، دلیل بر نبودنش نیست ، کافیست یک سری به مطب های روانشناسی بزنید تا از صحت و سقم ماجرا مطلع شوید. تیم های زیادی متشکل از دانشجویان در سراسر تهران با هزینه ی موسساتی مثل اندیشکده ی یقین ، در مطب این روانشناسان پذیرش شده اند و با تجویز های کاملا ضد دینی مواجهه شدند.

    اما در مورد این حرف شما که فرموند اختلاف بین جنس مذکر و مونث ، هیچ کسی دراین باره شکی ندارند که آفرینش مرد با زن متفاوت هست ، مگر می شود مردی با خوی درشت را با زنی با روحیات لطیف یکسان دانست؟ یا از لحاظ فیزیکی ، مرد دارای جثه ای بزرگ و زن دارای جثه ای ظریف و شکننده؟ نیازجنسی مانند نیاز به رفع تشنگی و نوشیدن آب ، و یا غریزه ی گرسنگی که با خوردن غذا رفع می شود ، یک نیاز پایه و اساسی انسان است ، نمی شود در جامعه ای که جوانان آن نیازمند به همسر هستند ، آن هارا رها گذاشت ، ما بایستی دنبال فراهم کردن شغل و مقدمات ازدواج برای جوانان باشیم نه آزادی های بی قید و بند و …

    بنظر شما کشور جمهوری اسلامی ایران چند درصد اسلامی است؟ بنظر خیلی از صاحب نظران شاید این به ۳۰% هم نرسد! چه از بانک و بورس غیراسلامی ما تا…
    کشور ما از لحاظ اسلامی انسجام کافی را ندارد ، و ازین جهت دچار مشکل هستیم.

    در مورد کشورهای خارجی ، اینکه بگوییم کشورهای غربی مدینه ی فضله هستند و کشور ما در مسیر درستی قرار ندارد ، حرف نادرستی است ، شما مثلا آمار و ارقام کشورهای غربی رو از لحاظ مشکلات روانی و جنسی مقایسه بکنید ، در غربی که آزادی جنسی ، دیسکو ، کاباره و انواع اقسام کلاب ها وجود دارد ، رو ببینید. در آنجا باتوجه به وضعیت توقع میره که مشکلات جنسی وجود نداشته باشد ، اما شما به آمار قربانیان تجاوزات نگاه کنید؟ یا به آمار بیمارستان های روانی…

    کشور ما مبتنی بر تئوکراسی پیش میره ، اما در کشورهای آتئیست ، شاید مردم از لحاظ مادی در رفاه نسبی قرار داشته باشند اما نیهیلیسمی که در آن جوامع وجود دارد ، خلا روحی روانی که از آن رنج می برند ، هیچگاه علاج نخواهد داشت…

  • المیرا بیگلو نوشته شده در ۱۷ تیر ۱۳۹۶, ۱۶:۴۱

    عالی بود موفق باشید

  • مطلوب نوشته شده در ۲۳ آبان ۱۳۹۶, ۲۰:۲۸

    با تشکر

    مطالب از نظر من واقعیت دارد زیرا که در طول زمانی که بنده با روانشناسان رابطه داشته ام ، فقط مسائل را تحلیل می کنند ولی در ارائه راه حل فقط مشکلات و موانع را بیشتر می کنند. روز به روز نیاز به مشاوران روانشناس بیشتر میشه ولی اختلالات روحی و روانی و مسائل حل نشده ی خانواده ها بطور تصاعدی بالاتر میره . با تمسک به قرآن کریم و احادیث می توانیم جامعه سازنده ای داشته باشیم. و هرچه ضربه می خوریم مربوط به دور شدن از این امر مهم یعنی تعالیم آسمانی است.

نوشتن دیدگاه

شما می توانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید ، برای اینکار از وب سایت گراواتار کمک بگیرید.

تمامی حقوق برای © ۱۳۹۶ سلاح من ، قلم من ، منتظر12 محفوظ است.
بهینه سازی و طراحی قالب : میلاد سمیعی